Beretning 2023

2023 har været et år med stor fokus på frivillighed.

Vi startede i maj måned med at lave en aftale med Line K. Jørgensen fra DBU Jylland, som har hjulpet os igennem året omkring ”projekt flere hænder”, som vi fik igennem Velfærdsalliancen i Ringkøbing-Skjern Kommune.

Vi fik lavet en handlingsplan i bestyrelsen omkring arbejdet med frivillighed, hvor fra fik vi lavet et nyt værdisæt for klubben.
I september måned inviterede vi alle børne- ungdomsforældre til et stort forældremøde, hvor 46 forældre mødte op, hvilket vi var meget tilfredse med. På mødet fik forældrene udleveret en seddel, hvorpå de kunne melde sig på nogle opgaver, som der manglede hjælp til i klubben.

Det er blevet til en masse ekstra møder for bestyrelsen dette år. Men det har helt sikkert været det værd, da vi er kommet ud på den anden side med en masse nye frivillige som er klar til at gøre en indsats i klubben på hver deres måde, hvilket vi ser frem til.

Vi har i 2023 valgt at afholde flere forældremøder på nogle årgange, for at vi i samarbejde med forældrene kan få besat trænerposterne. Det har virket rigtig godt, da vi i samarbejde med hinanden bedre kan løse opgaven.
Vi vil gerne sige en stor tak til forældrene på de enkle hold, med at hjælpe med at få trænerposterne besat.

For første gang siden Corona blev det igen tid til at afholde fodboldafslutning for børne- og ungdomsafdelingen. Der var i alt tilmeldt 225 deltagere, som startede med spisning og efterfølgende overrækkelse at pokaler, medaljer og diplomer.

I 2023 fik vi også kåret nogle af de frivillige i klubben. Morten Henneberg blev bl.a. kåret som årets træner. Stort tillykke til Morten Henneberg samt tak for den store indsats du gør i klubben.

Der har i 2023 været nogle nye tiltag og aktiviteter for de forskellige årgange.

2023 blev også et år i pigernes tegn. Spjald IF, Hover UIF og Ølstrup GU har lavet samarbejde på pigesiden fra U8 og opefter. I foråret blev der lavet fælles træning, som afsluttede med spisning for at ”ryste” pigerne sammen. I juni måned gik vi 3 klubber sammen om at afvikles pigeraketten hos Hover UIF, det var dejligt at se en masse piger samlet til denne aktivitet.
I efteråret begyndte vi samarbejdet i turneringerne, hvor der både er blevet trænet og spillet kampe i Spjald og Hover.

U15 drengene var på tur til Holland med deres træner Tommy i foråret, hvilket var en stor oplevelse for både spillere og trænere.

Der blev afholdt Ramsing Cup med alt meldt udsolgt. Dejligt at se så mange glade fodboldmennesker i byen og alle de frivillige, som endnu en gang stod klar til at hjælpe til. Tusind tak for hjælpen til alle der har bidraget med deres hjælp.

Vi fik afviklet Landbobank Cup over 2 weekender med i alt 113 hold hvilket er særdeles tilfredsstillende, da det er 17 hold mere end sidste år.

1. holdet i Herre senior kunne igen juble over en oprykning til serie 2 i samarbejde med deres nye træner i efteråret Niels-Henrik Larsen.

Hos kvindesenior har vi skrevet historie, da 1. holdet rykkede op i Jyllandsserien, det kan pigerne, trænerne og klubben være utrolig stolte over.

Vi er i klubben stolte over, at vi har så stort et antal af senior spillere på både herre og kvinde siden samt det sociale fællesskab der er på tværs.

Til sidst vil jeg gerne takke alle de som gør en kæmpe indsats for Spjald IF.
Jeg vil dermed gerne give en speciel tak til bestyrelsen for at stå sammen og hjælpe hinanden med at få alle ender løst.

På bestyrelsens vegne

Mie Brun Pedersen